Kundalini jooga

Kundalini jooga on pärit Indiast ning jõudis läänemaailma 1969. aastal läbi joogi Bhajan’i õpetuse. See on jooga vorm, mis kasutab füüsilisi harjutusi (kriya’sid), hingamistehnikat, helivibratsioone (mantraid), meditatsioone, käteasendeid (mudrasid) ja kehalukke (bandha’sid), et panna kehas energia liikuma. Kundalini jooga tehnikad aitavad lahti hoida energia keskusi, tasakaalustavad näärmete, närvisüsteemi ja aju tööd ning aitavad kehast mürke välja viia. Kundalini jooga eesmärk on tõsta sinu keha energia taset, õppida paremini kasutama enda potentsiaali ja kuulama oma intuitsiooni. Kundalini jooga mõjul vähenevad pinged ja ärevus, paraneb füüsiline vorm ja painduvus ning keha tunnetus, samuti tugevneb närvi- ja immuunsüsteem.
Tundi alustame mantra loitsimisega, mis aitab vabaneda argimõtetest. Seejärel teeme mõned soojendusharjutused ning jätkame harjutuste kompleksiga, millel on spetsiifiline mõju: näiteks närvisüsteemi või immuunsüsteemi tugevdamine, näärmete või organite töö parandamine. Tunni lõpetame meditatsiooni ning pikema lõdvestusega. Selga panna soovitavalt pikad heledad naturaalsest materjalist riided. Kundalini jooga õpetaja on Rita Ukkivi.

Yin jooga

Yin jooga aitab aeglustuda, luua kontakt oma kehaga ning tasakaalustada närvisüsteemi. Yin jooga abil saame taastada ja uuendada vanu mustreid, mis on salvestunud meie kehas, meeles ja hingamises. Tunnis püsitakse ühes asendis pikemalt (2-5 min) ja lõdvestame pealmised lihased selleks, et sisemised sidelihased ja -koed saaksid sügava venituse. Selline sidekoe stimuleerimine parandab liigeste tervist ja liikuvust, treenib sisemisi lihaseid ning aitab laadida keha energiasüsteemi ning suunab meie tähelepanu sissepoole loomulikul viisil, luues lõdvestunud, meditatiivse seisundi. Lisaks asenditele kasutatakse tunnis budistlikku mindfulness tehnikat, mis tõstab enesest teadlikkust, loob selgust ja kohalolu. Yin jooga tempo sobib igas eas inimesele, neile kes on algajad ning neile, kes praktiseerivad intensiivsemaid yang joogastiile või spordialasid. Yin jooga abil saame tervendada ja vabastada keha ja meelt pingetest, stressist ja traumadest.

Yin jooga tunde juhendab Tiia Savimägi. Tund kestab 90 min, energiavahetus 6 EUR

Vinyasa flow

Vinyasa jooga on liikuv ja dünaamiline jooga vorm, mis ühendab endas liikumist, hingamist ja teadvust ning iga õpetaja tõlgendab seda väga erinevalt. Vinyasa tähendab hingamisega sünkroniseeritud liikumist. Vinyasa jooga koosneb joogaasendite seeriast (asanad), mis sooritatakse sisse- ja väljahingamise rütmis. Liikumine ühest asendist teise on voolav ja sujuv, ilma puhkepausideta ning seetõttu meenutab see tantsimist. Vinyasa joogas pööratakse erilist tähelepanu painduvusele ning tasakaalu ja jõu arendamisele. 
Läbi Vinyasa treeningu paraneb lihaste jõudlus, keha muutub painduvamaks, suureneb vastupidavus ning tasakaal. Lisaks paremale kehalisele vormile, aitab Vinyasa joogatreening vähendada stressi, tõstab tähelepanuvõimet ning järjepidavust. Harjutustega sünkroniseeritud hingamine rahustab ning lõõgastab meelt ja aitab vabastada energiat kehas. 

Power vinyasa

Power Vinyasa on jõulisem jooga vorm, kus kasutatakse kogu lihaskonda. Puhkepause on vähem kui Vinyasa Flow joogas, asendid on intensiivsemad ning jõulisemad. Paljusid harjutusi tehakse ka kiiremas tempos. Tänu intensiivsusele põletab Vinyasa power jooga rohkem kaloreid ning puhastab organismi, kiirendab ainevahetust, tugevdab südant ja suurendab kopsumahtu.
Nii power vinyasa kui ka vinyasa flow tunnid sobivad nii alustajatele kui ka varem joogat harrastanutele, kuna meie füüsiline vorm on väga erineval tasemel. Tunnis näitab treener erinevas raskusastmes asendeid, nii on võimalik valida just endale sobiv variant.  Samas peab olema soov end arendada ja tahtejõudu, et pingutada. Tule julgelt tundi ja proovi! 


Ashtanga vinyasa algajatele

Ashtanga vinyasa jooga on dünaamiline füüsiline joogastiil, mis on ühteaegu väga tõhus füüsiline treening kui ka ääretult põnev vaimne teekond.
Ashtanga Vinyasa tund sobib nii algajatele kui ka varem joogaga tegelenud inimesele. Tund koosneb füüsilist pingutust nõudvatest üksteisele järgnevatest asenditest, mis arendavad jõudu, vastupidavust ja liikuvust. Joogaharjutused on omavahel ühendatud vinyasadega, kus hingamine on sünkroonis liikumisega. Selle tulemusena tõuseb kehatemperatuur, suureneb higistamine ning lihased ja siseorganid puhastuvad ja jääkained väljuvad kehast. Joogaharjutusi tehes vabanevad kehas pinged ja blokeeringud ning energia hakkab vabalt voolama. Joogat harrastades muutub keha tugevamaks ja painduvamaks ning meel rahulikuks ja keskendunuks. Ashtanga vinyasa tundi viib läbi Tiiu Heinsoo.



Tai chi

Tai chi juured ulatuvad aastatuhandete tagustesse kaugetesse aegadesse ja taoistliku maailmanägemuse põhimõtetesse. Legendi järgi peetakse Tai chi loojaks 13. sajandil elanud taoistlikku munka Chang Sanfengi, kes, nähes kure ja mao võitlust, arendas sellest välja harjutuste seeriad, mis tugevdavad inimese sisemist energiat, aidates meelel ja kehal lõdvestuda ning loomulikult ja pingevabalt liikuda. 
Tai chi arendab meele ja keha koostööd, muutes inimese üheks tervikuks, tasakaalus iseenda ja ümbritsevaga. See annab meile võimaluse ennast tundma õppida ning loobuda tühjadest ja häirivatest mõtetest, neile tähelepanu pööramata, vabastades meid vaimsest ja füüsilisest pingest. Tai chis on lihtsamaid harjutusi, mis sobivad kõigile, kui ka keerulisemaid, mis esitavad tõsiseid väljakutseid inimese tasakaalutunnetusele, painduvusele ja liikumisvõimele. Harjutused on koondatud erineva raskusastmega seeriateks - vormideks. Tai chid võib õppida ja harjutada võitluskunstina, aga ka lihtsalt tervisliku liikumisena hea enesetunde saavutamiseks. Meie Tai Chi õpetaja on Rein Paluoja.

ASAHI

Asahi on Soome tipptreenerite ja arstide poolt välja töötatud harjutuste seeria, mis ühendab endas lääne meditsiini saavutused ja idamaise tervisliku liikumise ( Tai chi, Qigong/Chi kung) põhimõtted. Need on lihtsad ja kõigile sobivad harjutused lõdvestuseks, koormusest taastumiseks ja pingete maandamiseks.Harjutused kaelale ja õlgadele, seljale ja jalgadele, tasakaalu parandamiseks ja sisemise rahu ning hea enesetunde saavutmiseks.



Tervendavad tantsud 5-rütmi tantsu baasil

Viie rütmi tantsustiili lõi Ameerika tantsu- ja teatriõpetaja Gabrielle Roth üle 40 aasta tagasi. Viie rütmi peamine õpetus on liikumine ja arusaam, et kui sa liigutad keha, terveneb vaim iseenesest.
Tunnis läbitakse viis erinevat tantsufaasi. Esimeseks rütmiks on voolamine, tantsu alustatakse keskendudes enese sisetunnetele, liikudes voolavalt, pehmelt ja naiselikult.  Teises osas muutuvad liikumised katkendlikumaks ja mehelikumaks.  Seda rütmi kutsutakse staccato`ks (katkendlikkuseks).  Kolmas rütm on kaos, kus tantsija lõdvestub ja alistub rütmile täielikult. Kaosele järgneb lüüriline osa, kus muusika toob kergust ja helgust. Viienda rütmi ajal jõuab tantsulaine rahulikku, meditatiivsesse lõppfaasi. Tantsitakse individuaalselt, vastavalt oma sisetundele ja füüsilisele vormile. Tervendavaid tantse juhendavad Kaire Tomson või Siiri Püss.


Keha ja meele tasakaal

Keha ja meele tasakaalu tunnis saad kogeda joogat kui meetodit enesetervendamisel, mis ühendab meele ja keha. Tund on eriti hea ärevushäirete, pingete, stressi ja emotsionaalse tuimuse käes kannatavatele inimestele. Tunnis tehtavad hingamisharjutused aitavad vabastada ja tervendada hingamismustrit, mis on alus meie füüsilise keha ja organite, mentaalse ja emotsionaalse tervise parendamisele, selleks et saaksime elada kõrgemas elukvaliteedis ja vitaalususes. Tunni lõpus juhendatud meditatiivne lõdvestav rännak aitab taastada väge, usaldust elu loomuliku voo vastu ning suurendab eluenergiat. Asanapraktika on tunnis jõukohane nii alustavale joogaga praktiseerijale kui ka neile, kes soovivad oma joogapraktikat süvendada. Nii vanale kui noorele. Harjutused aitavad vabastada keha pingetest ning on fokuseeritud sügavatele venitustele läbi hingamisega. 



Rasedate jooga

Rasedate jooga tunnis keskendutakse tervele emale, tervele lapsele ja nende omavahelisele suhtlemisele. Sel perioodil kannab naine endas kahte elu, mis mõlemad vajavad tähelepanu ja hoolt. Rasedata jooga tund toetabki naist ja tema muutuvat keha ning last ja tema muutuvat keha.
Tunni sisuks on :
Ema ja lapse suhe
Selgroo ettevalmistus
Selja lihaste ettevalmistus
Hingamise ettevalmistus
Vaagna ettevalmistus
Mõistuse ettevalmistus
Põhilisteks vahenditeks  on heli (mantrad), pranayama (hingamisharjutused) ja meditatsioon ning lihtsamad jooga asanad (asendid). 

Laste jooga

Laste joogat tehes järgib õpetaja T. Krishnamacharya klassikalise jooga traditsiooni. T. Krishnamacharya oli Indra Devi, TKV Desikachari, B.K.S. Iyengari, Pattabhi Joisi meister ning tema õpetus hõlmab kõiki neid erinevaid teadmisi, mida ta oma õpilastele edasi andis. T. Krishnamacharya juurde saadeti tavaliselt õpilasi alates 7. eluaastast. Tol ajal olid õpilasteks enamasti terved ja tugevad poisid ja nii praktiseeris ta nendega Ashtanga joogat (Vinyasa Yoga), mille ta ise välja arendas.  Hiljem töötas ta välja individuaalsel lähenemisel baseeruva Viniyoga, milles praktika koostatakse alati vastavalt sellele inimesele või grupile, kes õpetaja juurde tuleb.  Individuaalse lähenemise printsiibi järgib ka Katri laste joogas, ning kasutab neid jooga “tööriistu”, mis on antud lapse või grupi puhul kohased. Tööriistade puhul on aga alati funktsioon tähtsam kui vorm.
Laste jooga põhieesmärgiks on TERVE LAPS ehk TERVIKLIK LAPS. Terve keha, terve hingamine, terve mõistus, terved emotsioonid, terve sisemaailm, terve hing ja terve vaim. Teiseks eesmärgiks on avastada ja teadvustada lapse erinevaid potentsiaale ja andeid.

Joogatundides käies toimub lastes

•   tervisliku seisundi paranemine, tugevnemine
• tähelepanu ja keskendumisvõime suurenemine
• õppeedukuse paranemine koolis ja muudes elulistes tegevustes
• suhete ja suhtlemisoskuse paranemine
• üldise heaolu suurenemine
• vaimsete ja emotsionaalsete väljakutsetega parem toimetulek
• oskus lõdvestuda ja laadida
• stressi ja stressiga seotud probleemide vähendamine

Mida tunnis tehakse?
Alguses tegeletakse kehaga. Tugev selgroog on vundament kogu kehale, närvisüsteemile ja aju arengule. Kui selg on sirge, saab veri, hapnik, toitained, energia vabalt liikuda ja lapse kogu keha on toidetud. Toidetud keha õpib ja kasvab hästi.
 Tunnid algavad tervituse ning soojendusega. Edasi tulevad mõningad hääleharjutused ja siis juba asna( asendite) praktika. Tunnis tegeletakse ka keskendumise, visualiseerimise, endale energia andmise õppimise ning iseendas positiivsete jõudude arendamisega. Tunni lõpetab lõdvestus.

Laste jooga tunnid on jagatud kaheks - I aste ja II aste. I astme laste soovituslik vanus on 6 - 12 aastat, II astme 12-17 aastat. Samas, õpetaja lähtub gruppide moodusatmisel pigem lapse võimekusest kui vanusest. Et tunnid oleksid lastele siiski veidi väljakutsuavd, aga mitte üle jõu käivad. 


Shindo ja Jomon venitustund

Lihtsad ja ainulaadsed Shindo ja Jomon meetodid on mõeldud kasutamiseks tänapäeva kiirelt muutuvas maailmas elavale ja oma tervisest hoolivale inimesele.
Shindo ja Jomon on Jaapani vanadel traditsioonidel põhinev ning kaasaja teadmistele tuginedes arendatud ja täiendatud lõõgastus-, venitus- ja massaažiharjutuste süsteem. Meetodid on välja töötanud jaapanlanna Sensei Kazuko Kuratomi, kes arendab meetodeid igapäevaselt edasi ning õpetab instruktoreid ka Eestis.
Shindo ja Jomon meetodid pakuvad võimaluse ennast ise aidata, tehes lõdvestus- ja venitusharjutusi ning lihtsaid massaživõtted.
Venitustundide eesmärgiks on saavutada keha, meele ja hinge tasakaal vabastades keha sinna kuhjunud füüsilistest ning emotsionaalsetest pingetest. Tulemuseni jõutakse üllatavalt lihtsat teed pidi. Ringirahmeldamine asendatakse peatumisega, väljapoole suunatud ja ringirändav tähelepanu fokuseeritakse endale. Hingamine on rahulik ja sügav. Asenditesse sisenemine ja väljumine toimub rahulikult. Venitusasendis püsides võime tajuda kehas pingeid ja/või kerget valulikkust. Masseerides ise vaba käega seda piirkonda vabastame väljapääsu otsiva pinge. Nii sünnib võimalus lihtsalt olla ja märgata midagi sellist, millest me tavateadvus ei pruugi teadlikki olla. Venitustundi tasub sul tulla selleks, et olla ja tegeleda iseendaga, lõõgastuda ja lõdvestuda.
Eriti kasulik on tund sulle, kui :
sinu tööd ja tegemised on seotud sundasenditega ( seismine, istumine),
sinu kehas on kusagil valu või pinge (harjutused vabastavad seda põhjustanud emotsioone),
liigeste liikuvus on vähenenud või muutunud valulikuks,
soovid olla läbi hooaja terve, liikuv ja paindlik.
Venitustund sobib ideaalselt päeva keskele sest see ei nõua erilist riietust ( seelik vast ei ole hea, kuid teksad sobivad), see ei aja higiseks, see maandab kiirelt tööpäeva stressi.
Shindo ja Jomon venitustunnid sobivad kõigile. Igaüks tegeleb iseendaga ning saab märgata iseendaga toimuvaid muutusi. 

Rocket jooga

Rocket jooga on väga intensiivne treeningute sari, mis sobib kõigile, kuid eriti populaarne on edasijõudnud joogaharrastajate seas. Rocket jooga on väga kiire tempoga, hästi organiseeritud ning voolav asendite jada. See aitab luua tugevust, painduvust ja tasakaalu.  Rocket erineb teistest joogastiilidest selle poolest, et poosid on julgemad ja väljakutsuvamad, kuid siiski teostatavad kõigi poolt. Lisaks kehalise tugevusele saavutab inimene tugevuse ka mentaalsel tasandil. Harjutusi tehes vabanevad kehas pinged ja blokeeringud ning energia hakkab vabalt voolama.
Rocket Vinyasa jooga töötas välja ameeriklane Larry Schultz, kes kombineeris kokku erinevate tasemetega Vinyasa Ashtanga poosid.  Erinevalt traditsioonilisest Ashtanga joogast, kus ei saa teatud poose enne praktiseerida, kui ei ole eelnevalt selgeks õppinud madalama raskusastme asendeid, saab Rocket joogas erineva raskusastmega poose koos kasutada.  Rocketi hüüdlause on „The Rocket Gets You there Faster“, mis tähendab, et Rocket aitab sul kiiremini areneda nii füüsiliselt kui mentaalselt.
Treening algab päikesetervitusega, sellele järgnevad püsti- ja istumisasendite seeriad, käte balansseerimisasendid, selja seeria ja treeningu lõpetame lõdvestusseeriaga. 

Shakti tants ehk tantsujooga

Shakti tants toob kokku kundalini jooga väe ja vabastava tantsu maagia. Läbi voolavate joogavenituste, energiat andvate harjutuste, teadliku hingamise, vaba tantsu ja mantrakoreograafia loob Shakti tants energia, harmoonia ja rõõmu kogu sinu olemuses. Tunni erinevad faasid (sissehäälestumine, venitusharjutused, püsti seistes harjutused ja lihtne tantsuliikumine, vaba tants, lõdvestus, mantrakoreograafia, meditatsioon ja lõpetamine) aitavad vabastada pingeid, tervendada keha ja tunda loomingulist rõõmu liikumisest. Rohkem lugemist tantsujooga kodulehel: www.shaktitants.ee.  Selleks, et Shakti tantsu nautida ei pea sul olema varasemat jooga- ega tantsukogemust.